Ugrás a tartalomra

Társasházkezelő Osztály

Tisztelt Ügyfeleink!

Bemutatkozás

Osztályunk fő tevékenységi köre a társasházi közös képviselet ellátása, amelyet 15 éve piaci körülmények között végzünk. Cégünk több, mint 6000 társasházi és szövetkezeti albetétet kezel Zuglóban és a főváros más kerületeiben, valamint vidéki településeken is. Zuglóban piacvezető társasházkezelő cég vagyunk.

A közös képviselői feladat mellet épületkezelési, könyvelési, illetve ügyintézési feladatokat is ellátunk. Munkatársaink szakmailag felkészültek és több éves gyakorlattal rendelkeznek. Munkájukat a legmagasabb szinten végzik.

Kollégáink közül többen műszaki végzettséggel rendelkeznek, emiatt folyamatosan figyeljük a felújításokra vonatkozóan kiírt pályázatokat, majd javaslatot készítünk a társasházi közösségek részére az indokoltnak gondolt felújítások pályázati segítséggel történő elvégzésére.

Mikor válasszanak minket?

  • Ha úgy gondolják, hogy társasházuk jelenleg nem megfelelően gazdálkodik
  • Ha azt szeretnék, hogy lakókörnyezetük szebb és rendezettebb legyen
  • Ha biztonságban akarják tudni a ház közös tulajdonú értékeit
  • Ha elégedetlenek közös képviselőjük munkájával

Szolgáltatások

  • 24 fős munkacsoporttal Budapesten, valamint vidéki városokban kezelünk társasházi és szövetkezeti közösségek épületeit.
  • Rendelkezünk felelősségbiztosítással
  • Árajánlatunk tartalmazza mindazon feladatok elvégzését, amelyeket a társasházakról és a számviteli szabályokról szóló törvények, illetve a társasház alapító okirata, valamint egyéb vonatkozó jogszabályok feladatként előírnak.
  • 0-24 órás telefonos ügyeletet biztosítunk, így az azonnali beavatkozást igénylő eseteknél haladéktalanul a helyszínre megyünk és orvosoljuk a problémát.
  • Az OTP Bankkal és a Budapest Bankkal kötött megállapodásunk szerint jelentős számlakezelési, számlavezetési költségkedvezményt tudhatunk magunkénak, mely komoly megtakarítást jelent az általunk felügyelt társasházak ügyviteli költségeiben.
  • Az általunk felügyelt társasházak az épületbiztosítás tekintetében is kedvezőbb díjbesorolásban részesülnek.
  • Saját folyószámláikra elektronikus úton való betekintést biztosítunk a tulajdonosoknak.
  • Személyre szabott árajánlatunkat egy személyes találkozót követően alakítjuk ki.
  • Amennyiben felkeltették érdeklődését az általunk kínált szolgáltatások, elkészítjük a társasházra specializált szolgáltatási szerződés javaslatunkat.

Az ajánlatunkban leírt szolgáltatásokkal otthonukat és környezetüket szeretnénk szebbé és biztonságosabbá valamint lakhatóbbá tenni.

Lakásvásárlás előtt

Minden szempontból az a legjobb, ha saját ügyvéddel dolgozunk.

Ne fogadjuk el az eladó ügyvédi ajánlását, mert abból a későbbiekben konfliktusok adódhatnak.Kecsegtető lehetőség, hogyha közös ügyvédet fogadnak, akkor az ügyvédi díjak feleződnek, de ez esetben felmerülhet az is, hogy kedvezőtlen feltételt fog kapni az ügyvéd részéről. Amennyiben mégis közös ügyvédet szeretnének, mindig mi (vevők) ajánljunk ügyvédet, aki remélhetőleg körültekintően végzi majd el a munkáját.

Mielőtt megkötnénk a szerződést és nyélbe ütnénk az üzletet, alaposan informálódjunk arról, hogy mik is tartoznak valójában az ingatlanunkhoz, amit vásárolni fogunk.

Például: ingatlanrészek, berendezések, telekrészek. Bizonyosodjunk meg arról, hogy a telek és/vagy lakás pontosan annyi négyzetméter, mint amennyi a tulajdoni lapon szerepel, valamint a tulajdonostól kérjük be a ház alapító okiratát, illetve szervezeti szabályzatát, melyet össze tudunk hasonlítani a tulajdoni lapon szereplő adatokkal.

Mielőtt megvásárolnánk egy ingatlant, mindenképpen legyünk tisztába azzal, hogy havonta mennyi lesz a rezsi. Mivel a közmű szolgáltatók csak abban az esetben adnak ki erről információt, ha az ingatlan tulajdonosai vagyunk, a költségek megtudakolásának legegyszerűbb módja, ha az eladótól kérünk számlákat. Nagyon fontos, hogy ténylegesen bizonyosodjunk meg arról, hogy mennyibe is fognak kerülni a költségek, ne higgyünk a szóbeszédnek. A közös költség összegéről, illetve egyéb fontos tudnivalóról a közös képviselőnél is informálódjunk.

Hiába szép és modern a lakás, amibe beköltöznénk, bizonyosodjunk meg róla, hogy a látszat nem csal. Ellenőrizzük le, hogy a ház belső szerkezete, gépháza, pinceszintje, belső udvara számunkra megfelelő állapotban van-e. Egyeztessünk a közös képviselővel, hogy a kasszában mennyi összeg áll rendelkezésre, belefér-e a büdzsébe egy esetleges be nem kalkulált felújítás, karbantartás. Könnyen előfordulhat ugyanis, hogy a jól csengő, kedvező díjú közös költségnek az az ára, hogy kevés összeg folyik be a közös kasszába, ami azt eredményezheti, hogy a lakóknak külön kell beadni a pénzt egy esetleges váratlan felújításra, karbantartásra.

Lehet, elsőre nem is gondolnánk, hogy a házszabály, házirend ismerete mennyire fontos lehet lakás vásárlás esetén. Mindenképpen szerezzünk ismeretet róla, hiszen lehet, hogy olyan fontos pontokat tartalmaz, ami gyökeresen mást ír elő, mint a mi életvitelünk. Ha már megvásároltuk az ingatlant és csak utána olvastuk el a belső szabályzatot, akkor már hiába mondunk neki ellent, alkalmazkodnunk kell az abban előírtaknak.

Lakásvásárlás után

  • Birtokbaadási jegyzőkönyv: Ebben írja le az eladó és a vevő a birtokbaadás napján a lakásban szolgáltató közműfogyasztást mérő készülékek gyáriszámát és állását. Ezek lehetnek: villanyóra, gázóra, hideg és meleg vízóra, esetleg hőmennyiségmérő vagy fűtési költségosztó.  Ezekkel a rögzített adatokkal fogják a közműszolgáltatók ügyfélszolgálatain is rögzíteni az átadás tényét és a számlázás induló állását.
  • Mindenképpen ellenőrizzük, hogy a fogyasztás alapú számlázás a hiteles mérők alapján történik. Győződjünk meg arról is, hogy a felszerelt mérőóra egységek be vannak-e regisztrálva a közműszolgáltatónál és valóban olyan adatokat látnak ők is bent a központban, mint mi a saját egységünkön. Ha eltérnek a számok, az nagyban befolyásolhatja a havi számla összegét.


Közös képviselő:A földhivatalt követően célszerű elmenni a közös képviselőhöz, ahol egyeztetni tudunk a tulajdonjogunkról, a szabályokról, valamint a kötelezettségeinkről. Célszerű megkérdezni, hogy közös pénztárban mennyi összeg áll rendelkezésre, a lakóközösség anyagilag fel van e készülve egy esetleges be nem számított váratlan kiadásra.

Miután elintéztük a papírmunkát és minden rendben lezajlott, megkezdhetjük a lakásba beköltözést. Legyen szó régi- vagy újépítésű ingatlanról, célszerű egy tisztasági festéssel megkezdeni a lakás renoválását. Nem ez lesz a legdrágább összeg, amit valaha az ingatlanra fogunk költeni, viszont egészség és komfortérzet szempontjából nagyon hatásos dolog, mindenképpen ajánlott. De még mielőtt megkezdnénk a lakáson belüli munkálatokat, célszerű –legalább- a közvetlen szomszédoknak bemutatkozni, illetve jelezni, hogy az elkövetkezendő hetekben a megszokottnál valamennyivel hangosabb lesz a ház, mert költözést, esetlegesen felújítást fogunk végezni. Ezt akár a lépcsőházba is ki lehet írni egy papírra, hogy a többi lakót ne érje váratlanul a fentiekben említett helyzet. Hasonló tájékoztatást nyújtsunk be a közös képviselő irányába, hogy ő is tájékoztatva legyen. Az értesítőben adjuk meg az elérhetőségünket, telefonszámunkat. Aki ezeket az intézkedéseket figyelmen kívül hagyja, az komoly pénzbirságra számíthat, valamint a szomszédok sem fognak rá a jövőben jó szemmel nézni. Nagyon fontos még megjegyezni, hogy a felújítás, valamint a beköltözés nem szegheti meg a házszabályban előírtakat.

A komolyabb, gépészeti átalakításokat is magába foglaló átalakításoknál, mindenképpen fel kell keresni a közös képviselőt, hiszen egyeztetni kell a közművekkel kapcsolatos tudnivalókat. Amennyiben ezt kihagyjuk és esetlegesen rosszul lesz megtervezve a felújítás, majd rossz kivitelezés születik, akkor önköltségen vissza kell bontani a már felépített részt.

Ilyen lehet például:

  • Rossz minőségű beépítendő anyag választása.
  • Falak lebontása (muszáj bevonni szakértőt a bontásba) Teherhordó falak és pillérek bontása SZIGORÚAN TILOS!
  • Gázüzemű berendezések cseréje, csak szakember segítségével lehetséges.
  • Ha műemlékszerű vagy műemlék épületben vásároltunk ingatlant, akkor a védettséget felügyelő hatóság engedélyét kell kikérnünk a felújításhoz. Általában külső homlokzat felújítására vonatkozik. Amennyiben elmulasztjuk a hatóság engedélyét, komoly bírságra számíthatunk!

Ajánlatkérés

Kapcsolat

Irodánkban ügyfélfogadási időben heti 11 órában fogadjuk a tulajdonosokat, partnereinket.

Vidéki partnereink részére havi 1 alkalommal biztosítunk helyi, személyes ügyfélfogadási lehetőséget. Egyéb sürgős esetekben a társasház képviselője elektronikus úton, vagy telefonon érhető el.

Irodánk címe: 1149 Budapest Limanova tér 25.
Telefon: 06 70 655-2083 és 06 70 934-7460
E-mail: társashazkezelo@zugloizrt.hu
Ügyfélfogadás:
- Kedd: 13:00 – 18:00
- Csütörtök: 08:00 – 14:00